Camaro5 Chevy Camaro Forum / Camaro ZL1, SS and V6 Forums - Camaro5.com

Camaro5 Chevy Camaro Forum / Camaro ZL1, SS and V6 Forums - Camaro5.com (https://www.camaro5.com/forums/index.php)
-   Sverige (https://www.camaro5.com/forums/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Fikahörnan (https://www.camaro5.com/forums/showthread.php?t=224114)

Slim_ 05-15-2012 07:18 PM

Fikahörnan
 
Well i thought we could have a "fikahörna" here in the Swedish subforum like a little off-topic, for times when a new tread isn't needed for short and easy questions and some "fikasnack" because everyone knows that we love to fika in Sweden. Write in Swedish or English.:happyanim:


totgate 05-17-2012 02:48 AM

Fika är gott. I hope its okay if we write in Swedish in here. Perhaps we should check with the forum admin?

MVH.

/Tobbe

Slim_ 05-19-2012 03:29 AM

Quote:

Originally Posted by totgate (Post 4975805)
Fika är gott. I hope its okay if we write in Swedish in here. Perhaps we should check with the forum admin?

MVH.

/Tobbe


I have sent a PM to tran and asked, i don't think it would be any problem but better to check.

totgate 05-21-2012 03:54 AM

Vi får väl förutsätta att det är ok. Är det någon Camaro 5 ägare som har tänkt att åka med på Powertouren?

MVH.

/Tobbe

totgate 05-21-2012 06:34 AM

http://www.camaroclubsweden.com/show...?t=7792&page=1

Slim_ 05-22-2012 11:23 AM

Quote:

Originally Posted by totgate (Post 4995770)
Vi får väl förutsätta att det är ok. Är det någon Camaro 5 ägare som har tänkt att åka med på Powertouren?

MVH.

/Tobbe

Nix, ska du? Din bil borde väl dyka upp snart, var väl i Maj?

Själv gräver jag i kabelhärvan bak vid slutsteget måste ha i en liten sub :) Bra med mycket plats i brunnen där batteriet sitter så man kan ha kabelkaoset där nere. Ska försöka hinna koppla ihop i veckan eller helgen om lådan går att baxa in dvs :D

freemanswe 05-22-2012 12:14 PM

Själv väntar jag på min fortfarande. Den skulle ha levererats i början av maj men har inte dykt upp än.
Umeå van service som jag köpt den av säger att de inte får någon information av Chevrolet Sverige utan den senaste informationen de har är att den lämnat rottedam men där tar spåret slut. Tydligen har de flera kunder som väntar på sina camaros men inte får dem.

Någon som vet om detta problem med att inte bilarna kommer i tid sker hos andra bilhandlare eller har jag bara otur.

Slim_ 05-22-2012 03:01 PM

Quote:

Originally Posted by freemanswe (Post 5003716)
Själv väntar jag på min fortfarande. Den skulle ha levererats i början av maj men har inte dykt upp än.
Umeå van service som jag köpt den av säger att de inte får någon information av Chevrolet Sverige utan den senaste informationen de har är att den lämnat rottedam men där tar spåret slut. Tydligen har de flera kunder som väntar på sina camaros men inte får dem.

Någon som vet om detta problem med att inte bilarna kommer i tid sker hos andra bilhandlare eller har jag bara otur.


Tråkigt, börjar ju bli så gott väder här nere i söder iallafall. Min kom en vecka tidigare än vad min handlare sagt när jag beställde. Men kan ju vara något som hänt så produktionen/ombyggnaden stannat av om det nu var flera som väntade.

totgate 05-22-2012 11:35 PM

Jag sitter i samma båt, bilen har kommit till Rotterdam och befinner sig nu någonstans på vägarna eller något upplag i Europa. Jag fick dock en förklaring av GM varför cabbarna var försenade. Tydligen har man ett nydesignat tak som tog lite tid att få i produktion. Det sitter tydligen bara på EU-bilarna 2012 för att komma på 2013 bilarna på övriga marknader. Så det känns lite bra att få det nya taket då det ju verkar ha varit lite strul med dom "gamla" bilarna. Detta kan ju ha sabbat leveranserna även för couperna då man förmodligen skickar ett gäng bilar samtidigt.

totgate 05-22-2012 11:40 PM

Quote:

Originally Posted by Slim_ (Post 5003440)
Nix, ska du? Din bil borde väl dyka upp snart, var väl i Maj?

Själv gräver jag i kabelhärvan bak vid slutsteget måste ha i en liten sub :) Bra med mycket plats i brunnen där batteriet sitter så man kan ha kabelkaoset där nere. Ska försöka hinna koppla ihop i veckan eller helgen om lådan går att baxa in dvs :D

Är du inte nöjd med ljudet? Jag tyckte det var rätt ok i cabben jag testade men det var ju iofs en rätt kort provkörning med bara radio att lyssna på. Tråkigt i så fall. Tala gärna vad du gjort sen när du är klar. :)

totgate 05-22-2012 11:50 PM

Min första åtgärd blir iofs också att fixa ljudet i bak på bilen;-) Ligger ett Flowmaster och väntar i garaget. Beställde ett GMPP först men Klintberg skulle ha löjligt mycket pengar för det ( Påslag = 185% mot USA pris + moms $ = 25 skr ) vilket gjorde att jag beställde i från Summit i stället. 5.000:- med alla avgifter samt hemma på fem dagar. Det är synd att inte GM själva har tagit over ansvaret för USA bilarna utan låter dom gamla bluffarna på Klintberg ha ansvaret. Surt....

Jag har en jäkligt bra kontakt på Summit som ni kan få av mig om ni vill handla där. Jag har handlat för en jäkla massa pengar där dom senaste åren då jag byggde min Pro Touring Camino -66:a och fick då en "egen" säljare som gärna hjälper andra svenskar...

Slim_ 05-23-2012 08:35 AM

Quote:

Originally Posted by totgate (Post 5008191)
Är du inte nöjd med ljudet? Jag tyckte det var rätt ok i cabben jag testade men det var ju iofs en rätt kort provkörning med bara radio att lyssna på. Tråkigt i så fall. Tala gärna vad du gjort sen när du är klar. :)

Jo det är helt ok, men hade lite grejer liggande så tänkte jag kunde avlasta lite bas från originalhögtalarna. Tror det sitter en extra bas i cabben som hjälper till en del också. Får bli lite bilder sen när jag är klar och städat upp :)

totgate 05-23-2012 11:20 AM

Det sitter en sub i en låda bakom ryggstödet i bak som lär vara sådär men det lät rätt så hyfsat som sagt var. Jag trodde att det satt en likadan på coupen också.

Slim_ 05-23-2012 02:15 PM

Quote:

Originally Posted by totgate (Post 5009863)
Det sitter en sub i en låda bakom ryggstödet i bak som lär vara sådär men det lät rätt så hyfsat som sagt var. Jag trodde att det satt en likadan på coupen också.


Har inte sett någon om det skulle finnas :) Fick ner lådan i skuffen efter lite svordomar, men självklart så var den 5cm för hög för att gå under magneterna till hatthyllehögtalarna. Så får ta fram sågen när tid finns, inte så bråttom sången i v8a duger gott för det mesta.

Edit:

Fick pm från Tran nu så det var lugnt att skriva på svenska :)


All times are GMT -5. The time now is 02:16 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.9 Beta 4
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.