Camaro5 Chevy Camaro Forum / Camaro ZL1, SS and V6 Forums - Camaro5.com

Camaro5 Chevy Camaro Forum / Camaro ZL1, SS and V6 Forums - Camaro5.com (http://www.camaro5.com/forums/index.php)
-   Forced Induction - V6 (http://www.camaro5.com/forums/forumdisplay.php?f=98)
-   -   twin turbo (http://www.camaro5.com/forums/showthread.php?t=72621)

CamaroBAMF28 03-22-2010 10:59 PM

twin turbo
 
so i was reading up on jay lenos twin turbo V6 and it got me thinking =] hmmmmm in like a year or so when i have the money i deff wanna do that.... but how much are we talking?? because im sure twin turbo would mean i need a new clutch and a few other things correct??

rhd 03-23-2010 12:23 AM

it all depends on how crazy you want to get with it, your looking a 7-8K just for the kit at say 10psi any more than that(and this is only a guess) and your gonna need a clutch, new fuel system, a tune, some good tires, gauges, turbo timer, boost controller, pistons, metal head gaskets, ect. ect. ect. the list will go on forever the more you boost it, if you want to keep it at 10psi you should only need tires, a clutch, and some fuel parts the kit should have the rest but its like crack your gonna want more and more i had a turbo civic and it wend from 7psi to 13psi.......then BOOM!!!!!!.......after doing that a few times you start looking at stronger motors......the nice thing about the honda was i was getting motors for 400 and could install it in a few hours.....i dont think you wanna try this with the camaro

CamaroBAMF28 03-23-2010 08:04 AM

you dont think i should get the twins with the camaro/???? or u dont think i should run that high of psi if i get it

Hylton 03-23-2010 08:13 AM

Quote:

Originally Posted by CamaroBAMF28 (Post 1624040)
you dont think i should get the twins with the camaro/???? or u dont think i should run that high of psi if i get it

Don't bother - in 2 or 3 years, you'll be able to buy a TT camaro from GM so keep the miles low on your car to get good trade-in $$$:


http://www.camaro5.com/forums/showthread.php?t=72648

Demon Hunter 03-23-2010 11:22 AM

That article gave me a chubby.....

rhd 03-23-2010 02:26 PM

im not saying you shouldnt i would do it if they were out, what im saying is be ready to spend some cash on it and if you want more than around 10 psi be ready to spend a ton of cash

CamaroBAMF28 03-23-2010 02:33 PM

lol alright i will deff take your word for it. Hylton had a good idea tho... i can just wait and trade in for a twin turbo production model. but the only problem with that is i wud probably wouldnt get a lot for trade in value and then i wud have to spend another like 8-10 just to get it.

Hylton 03-23-2010 02:46 PM

Quote:

Originally Posted by CamaroBAMF28 (Post 1625498)
lol alright i will deff take your word for it. Hylton had a good idea tho... i can just wait and trade in for a twin turbo production model. but the only problem with that is i wud probably wouldnt get a lot for trade in value and then i wud have to spend another like 8-10 just to get it.

Yes but financially, you would be farther ahead than if you twin turbo'd your current car. Do a quick add up of the cost and then figure out what your car will be worth. No dealer would go near it on a trade-in and people usually don't pay for whatever custom work you've done to it.

rhd 03-23-2010 03:23 PM

nope i had a single cam turbo civic that ran high 12's and when i went to trade it in they offered me 3,000 for it.....sold it to some guy for 8,000 still not even close to what i had in it......if you never want to sell your car go nuts, if not just trade it in when a tt comes out

CamaroBAMF28 03-23-2010 05:48 PM

So I should wait and trade it in? Or no. Because I want to eventually do that

Hylton 03-23-2010 07:33 PM

Enjoy the car for now. Keep it stock and in good shape and then when the turbo model comes out, trade it in. The current V6 in the camaro is not exactly designed for turbos or superchargers anyways.

INOTimmy 03-24-2010 11:36 AM

"The current V6 in the camaro is not exactly designed for turbos or superchargers anyways."

In what regard?

Hylton 03-24-2010 11:41 AM

Quote:

Originally Posted by INOTimmy (Post 1629443)
"The current V6 in the camaro is not exactly designed for turbos or superchargers anyways."

In what regard?

The bottom end is weak.

mattmiller85 03-24-2010 11:55 AM

And the compression is like 1,000,000:1. BTW it's crazy we can run 87 octane with that compression ratio (actually something like 11:1 I think)

mike25 03-24-2010 12:56 PM

Quote:

Originally Posted by Hylton (Post 1629465)
The bottom end is weak.

If I remember correctly the crank is forget...the rods and pistons may be weak...but they will take a bearing I assure you.

Hylton 03-24-2010 12:59 PM

Quote:

Originally Posted by mike25 (Post 1629753)
If I remember correctly the crank is forget...the rods and pistons may be weak...but they will take a bearing I assure you.

Do you mean:

"If I remember correctly the crank is forged...the rods and pistons may be weak...but they will take a beating I assure you."

My comment comes after discussing the engine with those who are responsible for testing it.

mike25 03-24-2010 03:52 PM

Quote:

Originally Posted by Hylton (Post 1629768)
Do you mean:

"If I remember correctly the crank is forged...the rods and pistons may be weak...but they will take a beating I assure you."

My comment comes after discussing the engine with those who are responsible for testing it.

Sorry lol using an iPhone and I have big fingers

scrming 03-24-2010 04:51 PM

Article describing the 3.6L:

http://gmhightechperformance.automot...n-chamber.html

and based on my sources... yep, this is one stout little motor!

camarowa 03-24-2010 05:11 PM

Thanks for posting this. Still planning on supercharging mine when LPE gets done. Hopefully soon, but who knows.....


Quote:

Originally Posted by scrming (Post 1630761)
Article describing the 3.6L:

http://gmhightechperformance.automot...n-chamber.html

and based on my sources... yep, this is one stout little motor!


nachocheese 03-24-2010 06:13 PM

Quote:

Originally Posted by camarowa (Post 1630813)
Thanks for posting this. Still planning on supercharging mine when LPE gets done. Hopefully soon, but who knows.....

I wouldn't hold your breath on the LPE package. They seemed to have disappeared from the forum.

esfkotaro 03-25-2010 01:35 AM

I'm holding out for a quality SC setup, and gonna hold out a little bit to see which kits (when available) are the most efficient. I'd prefer a roots-type, but would be happy with a centri too. Turbos make crazy power, but turbo lag just always irked me. Even if it's only the minor lag that a good pair of twins would have.

scrming 03-25-2010 06:02 AM

Quote:

Originally Posted by esfkotaro (Post 1632728)
I'm holding out for a quality SC setup, and gonna hold out a little bit to see which kits (when available) are the most efficient. I'd prefer a roots-type, but would be happy with a centri too. Turbos make crazy power, but turbo lag just always irked me. Even if it's only the minor lag that a good pair of twins would have.

Opposite here... I'm holding out for a turbo! Had the centri on the last car... was cool.... but after driving a number of turbo cars... well... I won't be doing the centri again... I think we'll see a turbo well before we see any kind of roots-type blower... especially if you want an IC...

:popcorn:

CamaroBAMF28 03-25-2010 07:54 AM

Quote:

Originally Posted by scrming (Post 1632868)
Opposite here... I'm holding out for a turbo! Had the centri on the last car... was cool.... but after driving a number of turbo cars... well... I won't be doing the centri again... I think we'll see a turbo well before we see any kind of roots-type blower... especially if you want an IC...

:popcorn:


so scrming what's your opinion on the LF3 in the camaro? do you think it will be worth to trade in my camaro for that??? i mean i know i will be loosing some money but that twin turbo to me is a big deal lol.

scrming 03-25-2010 07:58 AM

Quote:

Originally Posted by CamaroBAMF28 (Post 1633001)
so scrming what's your opinion on the LF3 in the camaro? do you think it will be worth to trade in my camaro for that??? i mean i know i will be loosing some money but that twin turbo to me is a big deal lol.

I haven't read through the LF3 thread... yet...

mike25 03-25-2010 10:45 AM

Quote:

Originally Posted by CamaroBAMF28 (Post 1633001)
so scrming what's your opinion on the LF3 in the camaro? do you think it will be worth to trade in my camaro for that??? i mean i know i will be loosing some money but that twin turbo to me is a big deal lol.

It's not made it to the camaro yet. However..if it's anything like gm's previous turbos..it will be more than worth it


All times are GMT -5. The time now is 10:37 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.